PROGRAMARI

INFORMATII UTILE PACIENTI

Consultatia medicala

Consultatia de specialitate este prima etapa si este esentiala pentru ca medicul sa stabileasca diagnosticul si sa elaboreze planul de investigatii si tratament. In cazul interventiilor estetice, dermatologice si de chirurgie plastica este la fel de importanta pentru a intelege exact nevoile si asteptarile dumneavoastra. Medicul va efectua evaluarea starii dumneavoastra de sanatate, a istoricului medical, a afectiunilor existente, avand ca scop siguranta tratamentelor prescrise. In situatia in care prezentati contraindicatii pentru un anumit tip de tratament solicitat, medicul va informeaza si isi rezerva dreptul de a nu il efectua. 

La inregistrarea dumneavoastra ca pacient vi se va solicita cartea de identitate pentru intocmirea unei fise medicale si completarea consimtamantului GDPR. Va solicitam acordul pentru efectuarea consultatiei si, ulterior, a eventualelor interventii.

Investigatiile si tratamentele in cadrul Clinicii sunt efectuate in conditii de maxima siguranta pentru pacient si la un nivel ridicat de calitate.

Programare intarziata/ anulata

In situatia in care intarziati sau nu puteti ajunge la programare, va rugam sa ne informati in timp util, pentru a gestiona programarile celorlalti pacienti si ale celor aflati pe lista de asteptare. In cazul in care doriti sa anulati o programare, va rugam sa ne informati cu minim 24 de ore înainte. In cazul in care intarziati, va putem efectua consultatia sau interventia in aceeasi zi, daca este timp suficient sau va putem reprograma.

Exista si situatii neprevazute in care ora dumneavoastra de programare se poate decala (posibile situatii medicale ale pacientilor programati inaintea dumneavoastra si aflati in cabinet), asadar colegii din receptie va vor informa si va vom prelua cu celeritate imediat ce va fi posibil.

Costuri consultatii/ tratamente

In momentul programarii, veti fi informat telefonic de pretul consultatiei si al interventiei solicitate. Lista de preturi se poate vizualiza in receptia si pe site-ul clinicii. In cazul unor investigatii/ interventii suplimentare veti fi informat asupra costurilor acestora, inainte de efectuarea lor. Nu uitati sa solicitati toate informatiile dorite de la medic si personalul din receptie.

Drepturile pacientului

(Legea nr. 46/2003 si Normele de aplicare prin OMSP nr. 386/2004)
Pacientii au dreptul la ingrijiri medicale de cea mai inalta calitate, in conformitate cu resursele umane, financiare si materiale ale unitatii. Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoana umana fara nici o discriminare.

Prin pacient se intelege persoana sanatoasa sau bolnava care utilizeaza servicii de sanatate.

Prin discriminare se intelege distinctia care se face intre persoane aflate in situatii similare pe baza rasei, sexului, varstei, apartenenta etnica, originii nationale sau sociale, religiei, optiunilor politice sau antipatiei personale.

Prin ingrijiri de sanatate se intelege servicii medicale, servicii comunitare si servicii conexe actului medical.

Prin interventie medicala se intelege orice examinare, tratament sau alt act medical in scop de diagnostic preventiv, terapeutic sau de reabilitare.

Drepturile pacientului la informatia medicala
  1. Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum şi la modul de a le utiliza.
  2. Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identitatii si statutului profesional al furnizorilor de servicii de sanatate.
  3. Pacientul are dreptul de a fi informat asupra regulilor si obiceiurilor pe care trebuie să le respecte pe durata prezentei in Clinica.
  4. Pacientul are dreptul de a fi informat asupra starii sale de sanatate, a interventiilor medicale propuse, a riscurilor potentiale ale fiecarei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra riscurilor generale de neefectuarea a tratamentului si nerespectarea recomandarilor medicale, precum si cu privire la datele despre diagnostic si prognostic.
  5. Pacientul are dreptul de a decide daca doreste sau nu sa fie informat in cazul în care informatiile prezentate de catre medic i-ar cauza suferinta psihica.
  6. Informatiile se aduc la cunostinta pacientului intr-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate, in cazul in care pacientul nu cunoaste limba romana, informatiile i se aduc la cunostinta in limba materna ori in limba engleză sau, dupa caz, se va cauta o alta forma de comunicare.
  7. Pacientul are dreptul de a cere in mod expres sa nu fie informat despre situatia sa medicala si de a alege o alta persoana care sa fie informata in locul sau.
  8. Rudele si prietenii pacientului pot fi informati despre evolutia investigatiilor, diagnostic si tratament, dar numai cu acordul pacientului.
  9. Pacientul are dreptul sa solicite si sa primeasca un rezumat scris al investigatiilor diagnosticului, tratamentului si ingrijirilor acordate.
Dreptul pacientului privind interventia medicala
  1. Pacientul are dreptul sa refuze sau sa opreasca o interventie medicala asumandu-si, in scris, raspunderea pentru decizia sa; consecintele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului.
  2. Cand pacientul nu isi poate exprima vointa, dar este necesara o interventie medicala de urgenta, personalul medical are dreptul sa deduca acordul pacientului dintr-o exprimare anterioara a acestuia.
  3. In cazul in care pacientul necesita o interventie medicala de urgenta, consimtamantul reprezentantului legal nu mai este necesar.
  4. In cazul in care se cere consimtamantul reprezentantului legal, pacientul trebuie sa fie implicat in procesul de luare a deciziei, atat cat permite capacitatea lui de intelegere.
  5. In cazul in care furnizorii de servicii medicale considera ca interventia este in interesul pacientului, iar reprezentantul legal refuza sa isi dea consimtamantul, decizia este declinata unei comisii de arbitraj de specialitate.
  6. Comisia de arbitraj este constituita din trei medici pentru pacientii internati in spitale si din doi medici pentru pacientii din ambulatoriul de specialitate.
  7. Consimtamantul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, pastrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul sau in vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord.
  8. Consimtamantul pacientului este obligatoriu in cazul participarii sale ca subiect in invatamantul medical clinic si cercetarea stiintifica. Nu pot fi folosite pentru cercetare stiintifica persoanele care nu sunt capabile sa isi exprime vointa, cu exceptia obtinerii consimtamantului de la reprezentantul legal, si daca cercetarea este facuta si in interesul pacientului.
  9. Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicală fara consimtamantul sau, cu exceptia cazurilor în care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului si evitarii suspectarii unei culpe medicale.
Dreptul la confidentialitatea informatiilor si viata privata a pacientului
  1. Toate informatiile privind starea pacientului, rezultatele investigatiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul sau datele personale sunt confidentiale, chiar si dupa decesul acestuia.
  2. Informatiile cu caracter confidential pot fi furnizate numai in cazul in care pacientul isi da consimtamantul explicit sau daca legea o cere in mod expres.
  3. In cazul in care informatiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditati, implicati in tratamentul pacientului, acordarea consimtamantului este obligatorie.
  4. Pacientul are acces la datele medicale personale.
  5. Orice amestec in viata privata, familiala, a pacientului este interzis, cu exceptia cazurilor in care aceasta imixtiune influenteaza pozitiv diagnosticul, tratamentul ori îngrijirile acordate si numai cu consimtamantul pacientului.
  6. Sunt considerate exceptii cazurile in care pacientul reprezinta pericol pentru sine sau pentru sanatatea publica.
Drepturile pacientului la tratament si ingrijiri medicale
  1. In cazul in care furnizorii sunt obligati sa recurga ia selectarea pacientilor pentru anumite tipuri de tratament care sunt disponibile in numar limitat, selectarea se face numai pe criterii medicale.
  2. Criteriile medicale privind selectarea pacientilor pentru anumite tipuri de tratament se elaboreaza de către Ministerul Sanatatii si se aduc la cunostinta publicului.
  3. Interventiile medicale asupra pacientului se pot efectua numai daca exista conditiile de dotare necesare si personal acreditat corespunzator.
  4. Se excepteaza de la prevederile art.253 din Legea nr.46/2003 cazurile de urgenta aparute in situatii extreme.
  5. Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material si de sfaturi pe tot parcursul ingrijirilor medicale.
  6. La solicitarea pacientului, in masura posibilitătilor, va fi creat mediul de ingrijire si tratament cat mai aproape de cel familial.
  7. Personalul medical sau nemedical din unitatile sanitare nu are dreptul sa supuna pacientul nici unei forme de presiuni pentru a-1 determina pe acesta sa il recompenseze altfel decat prevad reglementarile de plata legale din cadrul unitatii respective.
  8. Pacientul poate oferi angajatilor sau unitatii unde a fost ingrijit plati suplimentare sau donatii, cu respectarea legii.
  9. Pacientul are dreptul la ingrijiri medicale continue pana la ameliorarea starii de sanatate sau pana la vindecare.
  10. Continuitatea ingrijirilor se asigura prin colaborarea si parteneriatul dintre diferite unitati medicale publice si nepublice, spitalicesti si ambulatorii, de specialitate sau de medicina generala, oferite de medici, cadre medii sau de alt personal calificat.
Obligatiile pacientului
  1. Sa prezinte la programare Cartea de identitate/ alt document de identitate;
  2. Sa respecte programul clinicii si ora programarii;
  3. Sa respecte ordinea interioara din clinica, linistea si curatenia;
  4. Sa nu fumeze in clinica (nu se accepta nici tigari electronice);
  5. Sa respecte regulile de igiena personala si colective;
  6. Sa manifeste grija fata de bunurile din dotarea clinicii, iar in cazul in care din vina sa a deteriorat aceste bunuri sa achite contravaloarea lor, in caz contrar se supune regulilor de drept civil;
  7. Sa manifeste o conduita civilizata fata de personalul clinicii;
  8. Sa respecte intimitatea si confidentialitatea celorlalti pacienti;
  9. Sa respecte cu strictete tratamentul si indicatiile medicului;
  10. Sa poarte echipamentul recomandat de personalul medical si sa nu paraseasca incinta clinicii in acest echipament;
  11. Sa nu produca zgomote care produc disconfort celorlalti pacienti;
  12. Sa nu consume si sa nu introduca in clinica bauturi alcoolice, substante interzise, arme;
  13. Sa respecte masurile de prevenire si combatere a bolilor cu transmitere;
  14. Sa achite pretul interventiilor efectuate;
  15. Sa se conformeze indicatiilor medicale.

COLABORAM DOAR CU PRODUCATORI PREMIATI LA NIVEL MONDIAL

Detinem echipamente de ultima generație si ultimele tehnologii medicale create de producatori premiati la nivel mondial! Utilizam doar substante originale, de la producatori renumiti din domeniu.
Deschide Chat
Buna ziua,
Suntem aici pentru Dvs. Cu ce va putem ajuta?